zondag 6 januari 2013

We zijn erin gevlogen !!!

Ja, het werd tijd, ik heb zowat 14 dagen bijna niets gedaan.
Weer gezond en vol energie ben ik deze week in mijn hobbykamer beginnen rommelen.
Eerst heb ik wat gesponnen, want daar lag nog mooie lontwol naar mij te lachen.

En dat is het geworden. Ik ben Cameo van Paulina Popiolek aan't breien en daavoor had ik die wol nodig.
begin cameo
Vandaag was  ik heel vroeg uit de veren 5u30 , want ik wilde een lange dag hobbyen.
Eerst met water en dweil de vloer wat opgefrist.
Als iedereen eten gehad heeft ( de beestjes) was het zover. Mijn naaimachine en naaigerief , stof en  inspiratie en daar gingen we.
breizakje 
Patroon opgediept van internet en nog wat overschotjes stof en daar toverde ik mijn breizakje.Het patroon vindt je hier:  grab bags.

spin-schort: Heure vent is den beste
Voor mijne Jo een schort gemaakt, als hij gaat spinnen.
Voor mij ook eentje hé!!
spin-schort:  Ferme marie dol op wol
Dan had ik er nog niet genoeg van en heb ik met lontwol blue faced leicester regenboogverven gedaan.
Dat gaan geweldig kleurrijke sokken worden. Maar eerst nog spinnen !!!!

Het thuisfront:
De dag is nog niet gedaan en er kan inderdaad nog van alles gedaan worden.
Zoals in het donker ons Tipexke bij de buren van het dak halen. Ik heb heksentoeren moeten uithalen en ons Tipexke maar miauwen dat haar leven er vanaf hing.
Nu ligt ze zalig te slapen.
Gisteren had Harley, de kater des huizes, weer een rat gevangen. Waar hij die vandaan haalt is een raadsel want hier is geen levende rat te bespeuren. Ik hou niet van ratten, muizen ook niet , maar die kan ik zien lopen zonder te gillen.
Pixel en Tipex spelen met een rat

Vrijdagavond deed ik B. naar zijn kot om te studeren en bij ons in de straat zat een soort meeuw in het midden van de straat. Ze huppelde verder, niet vliegen.
Als ik terug kwam zat ze er weer. Ik stop en ze liet zich heel gemakkelijk vangen.
Ze was geringd en uitgeput. Ik natuurlijk, direct alles in rep en roer, voor vogelbescherming enz...ik kon niets bereiken. Vogelbescherming in Vlaams brabant, hun  site was  gehackt en ik kon er niet op. De volgende dag om 9 u. kon ik maar pas iemand bereiken. Spijtig het was niet meer nodig, want de uitgeputte vogel was niet meer...Ik heb zijn ring eraf gedaan en hij blijkt geringd in Helsinki Finland.
Dat ga ik straks nog doen, de ring opsturen naar Finland.


Voila, dat was een lange blog , maar ik had ook veel te vertellen. Mijn blog doet het  ook weer en daar ben ik blij om.
Nu nog wat breien en mijn ventje verwennen....ik hoor het spinnewiel tot hier!!!!
Jo is pomerol aan't spinnen.

groetjes en tot de volgende,

Ferme marie



3 opmerkingen:

  1. Zalig om lezen, heb er van genoten en zo tof dat je man ook spint !
    Grtjes Nadine
    Ps spijtig van de vogel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh oh wat een gezelligheid ,wel zielig voor de vogel maar ja dat gaat zo,,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je weer druk bezig geweest. Heel benieuwd hoe de lontwol zal worden in je breiwerk. Er volgt vast wel een fotootje. En wat gaat het verven al goed! Jammer dat je zo ver uit de buurt woont.
    En wat heb je toch een groot dierenhart.

    BeantwoordenVerwijderen